top of page
Vyhledat
  • libor kolman

Suezský průplav

Aktualizováno: 5. 4. 2021

Nedávno zablokovala Suezský průplav obří kontejnerová loď Ever Given. Když se několik dní o Suezu pořád mluvilo, uvědomil jsem si, jak málo o tomto průplavu vím.

Začal jsem tím, že jsem se podíval do do wikipedie: https://cs.wikipedia.org/wiki/Suezsk%C3%BD_pr%C5%AFplav

Při čtení historie kanálu a dění kolem něho jsem si zase uvědomil, co nám všechno v dějepise za totáče neříkali.


Taky jsem se samozřejmě podíval do mapy: https://www.google.com/maps/@30.573852,32.5518547,9.89z


Já jsem ten obrazový člověk, tak jsem zkusil najít nějaký obrazový materiál.


Z výletní lodi:


Pracovně:



Dají se najít i zajímavé fotografie. Viz:




Když jsem hledal nějaké záběry z trati podél Suezu, našel jsem záběry z vlaku z Egypta. Pro nás Středoevropany zajímavé srovnání:


43 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Soft power po třiceti letech

"Z evropského hlediska bylo velmi výhodné věřit tomu, že pád komunismu způsobil hlavně helsinský proces a věrohodnost západních hodnot a nikoliv věrohodnost americké hard power (symbolizované Reaganov

Skutečně je rozdíl mezi bohatými a chudými šokující?

"... Že právě s globalizací, kapitalismem a světovým obchodem klesá počet skutečně chudých lidí – a to celosvětově a razantně. Nemá smysl příliš popisovat ta data v grafu, vždyť jsou naprosto jasná. S

Množství práce na kilometr čtvereční

... zeptal jsem se Kuvajťana: "Proč nemáte v Kuvajtu , za ropné peníze, 3 farmaceutické firmy, několik chemiček na speciální chemikálie , rozsáhlou výrobu počítačových čipů, několik vědeckých ústavů,

bottom of page